Znak towarowy jest w zasadzie wyznacznikiem naszego biznesu, czymś, co odróżnia nas i nasz interes, a także nasze produkty od innych firm i przedsiębiorstw, które być może oferują takie same lub bardzo zbliżone produkty. Na zgłoszeniu i ochronie znaku towarowego powinno nam więc jak najbardziej zależeć.
Zgłoszenie – kiedy ma sens?
Nasza chęć ochrony znaku towarowego naszej firmy powinna mieć zawsze ścisły związek z przedmiotem naszej działalności, czyli najogólniej rzecz ujmując – ma mieć związek z PKD. Bardzo ważne jest, aby znak towarowy w linii prostej nawiązywał do towarów oraz usług, jakie mają być wykonywane lub sprzedawane za pośrednictwem naszej firmy. Klasyfikacja odbywa się na podstawie klasyfikacji nicejskiej, czyli Międzynarodowej Klasyfikacji Towarów i Usług, w której można znaleźć aż 45 klas. Zgłaszając znak można wskazać w zasadzie dowolna ilość produktów mieszczących się w zakresie każdej z 3 klas. Za każdą powyżej tych 3 klas – trzeba będzie dopłacić coś ekstra Urzędowi Patentowemu.
Jakie korzyści płyną z rejestracji znaku towarowego?
Nie bez powodu tylu przedsiębiorców rejestruje znaki towarowe dla swoich produktów oraz oferowanych usług. Głównym powodem jest chęć posiadania prawa na wyłączność dla swojej firmy, dzięki której staje się ona rozpoznawalna. Rejestracja jest również możliwością zapobiegania nieuczciwej konkurencji, która mogłaby w jakiś sposób chcieć nam zaszkodzić bądź wprowadzić klientów w błąd.
Trzeba dbać o swoją firmę, kiedyś tak miałem i dzisiaj ją szanuję bardziej niż kiedykolwiek.
Dzięki za podpowiedź – w sumie sama bym chyba na to nie wpadła.