Przechodzimy przez procedurę zgłaszania znaku towarowego

Zgłaszanie znaku towarowego powinno leżeć przede wszystkim w interesie naszym oraz naszej firmy, która nie posiadając takich praw prędzej czy później może wpaść w niemałe tarapaty i stracić dużo więcej pieniędzy niż kosztuje ochrona znaku towarowego. Cała procedura zgłoszenia zaczyna się od formularza wypełnianego w formie elektronicznej.

Jak wygląda zgłoszenie znaku towarowego?

 

Znak towarowy, który chcemy zgłosić do Urzędu Patentowego musi być najpierw dokładnie opisany, pamiętając jednak o tym, że opisy dłuższe niż 20 stron wraz z rysunkami premiowane są dodatkową opłatą w okienku urzędu. Do każdego formularza należy dołączyć 5 identycznych zdjęć w kolorze oraz dwie fotografie zachowane w konwencji czarno-białych zdjęć. Ważne jest, żeby zachować konkretne wymiary, czyli 5 cm na 5 cm. Jeśli osoba zgłaszająca znak jest rzecznikiem czy pełnomocnikiem, musi również dostarczyć upoważnienie do działania w czyimś imieniu. Jeśli zgłaszany znak będzie wykorzystywany wspólnie, do wniosku należy dodać także regulamin używania znaku.

 

Ile kosztuje zgłoszenie znaku towarowego?

Koszt tego przedsięwzięcia jest określany odgórnie przez Rozporządzenie Rady ministrów z dnia 26.02.2008 roku i wynosi 550 złotych w przypadku zgłaszania jednego znaku do trzech klas. W przypadku każdej klasy powyżej 3 należy doliczyć jeszcze dodatkową opłatę w wysokości 120 złotych. Ochrona znaku przewidziana jest na okres 20 lat i przez ten czas również sukcesywnie naliczane są roczne opłaty wahające się od 480 złotych do 1550 złotych w ostatnim roku ochrony.

2 komentarze Dodaj komentarz

  1. Piotrek napisał(a):

    Spodziewałem się zupełnie innych kwot.

  2. Basia napisał(a):

    Ja też, ale w sumie nie są one jakoś strasznie wygórowane.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *