Reklamy otaczają nas zewsząd, nieraz nawet możemy zauważyć, że sami padamy ich ofiarą. Reklamą jest bowiem każda wypowiedź skierowana do potencjalnych klientów, mająca wywołać skutek w postaci nabycia przez klienta określonych towarów czy usług konkretnej, reklamującej się, firmy.
Reklama porównawcza – co jest dopuszczalne?
W świecie, w którym towarów jest coraz więcej i jest ich zdecydowanie więcej, niż wskazywałaby na to konieczność, niezbędne jest odróżnianie produktów jednego rodzaju, ale różnych firm i jak się okazuje ostatnimi czasy najlepiej nadaje się do tego celu właśnie reklama porównawcza. Działa ona bardzo prosto – polega na zestawieniu obok siebie produktów mających wywołać ten sam efekt, ale test zdaje zawsze tylko jeden produkt. W reklamach tego typu dopuszczalne jest wszystko, co jest zgodne z dobrymi obyczajami.
Czego reklama porównawcza nie powinna zawierać?
W reklamach tego typu często aż korci powiedzieć to czy tamto o konkurencji, jednak takie zapędy trzeba odłożyć na bok. Reklama tego typu przede wszystkim nie może wprowadzać w błąd, nie może więc oszukiwać klientów i wpływać przez to na podejmowane przez nich decyzje. Reklama tego typu nie może także dyskredytować żadnych produktów ani usług oferowanych przez konkurencję, nie może wpływać na pomyłki klientów spowodowane na przykład zbliżonymi znakami towarowymi. Reklama ego typu musi być także daleka od wykorzystywania w sposób nieuczciwy prestiżu innego znaku towarowego, pod sukces którego próbuje się podszyć.
Ciekaw jestem ile z nich na serio przestrzega tego zdania o dobrych obyczajach.
Jak oglądam reklamy to mi się w zasadzie odechciewa wszystkiego.